Hendriks Coffee
Direct koffie bestellen

Melding ‘Systeem vullen’

De machine meet door middel van een flow-meter het volume water dat wordt uitgegeven. De melding ‘systeem vullen’ komt voor wanneer er geen flow wordt gemeten. 


 

Oorzaak

Dit kan komen doordat de pomp niet goed functioneert doordat er lucht wordt aangezogen of dat de pomp defect is. een andere oorzaak kan liggen in de verstopping in een van de leidingen van de machine.

Oplossing

Volg de instructie van de machine. Draai de kraan van het heet water open, druk op onderhoud of druk op stoom.

Er komt geen water uit de machine, melding blijft staan
-Wellicht is er een verstopping ontstaan in de machine, of de pomp is defect. Neem contact met ons op.

Er komt wel water uit de machine, maar de melding blijft staan.
-Dit kan duiden op een meetfout in de flowmeter, deze moet schoongemaakt of vervangen worden. Neem contact met ons op.

U hoort een hard geluid van de pomp
-Vermoedelijk wordt er lucht aangezogen. Controleer of er water in de watertank zit en kijk voor de zekerheid of de watertank goed is gepositioneerd op de machine.

Blijft de melding terugkeren? Dan kan het zijn dat de contacten in machine niet goed functioneren.

Neem contact op met ons


 

Breng uw machine langs bij Hendriks Coffee

  • Vestiging in Zevenaar en Nijmegen
  • Parkeren recht voor de deur
  • Eigen technische dienst
  • Gemiddeld 2 à 3 werkdagen doorlooptijd
  • Geen onderzoekskosten
  • Vooraf prijsopgave + beoordeling staat van machine
  • Inruil oude machine mogelijk

Terug naar overzicht